دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 20:16
حجت‌الاسلام حمزه:

پذیرش دیدگاه‌های مختلف گامی مهم در اتحاد حوزه و دانشگاه

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان پذیرش دیدگاه‌های مختلف گامی مهم در اتحاد حوزه و دانشگاه دانست.
کد خبر : 345830
وحدت حوزه و دانشگاه بردسیر- دکتر حمزه 2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بردسیر، حجت‌ الاسلام علی‌اصغر حمزه ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با گرامیداشت یاد شهید مفتح گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حضرت امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است.


وی به اهداف کلی وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه است.


حمزه با تأکید براینکه نگاه حوزه و عالم به علوم تجربی، نگاهی الهی و دینی است گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید در رویکرد صورت گیرد.


وی  به دیدگاه‌های مختلف در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری منظم جلسات مشترک استادان حوزه و دانشگاه در فضایی، منطقی و اخلاقی می‌تواند در وحدت و یکپارچگی این دو قشر کمک قابل توجهی کند.


این استاد حوزه و دانشگاه، پذیرش تفاوت‌ها و دیدگاه‌های مختلف را گامی دیگر در اتحاد حوزه و دانشگاه دانست و گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید با کارکردها و شرح وظایف  یکدیگر بیشر آشنا شوند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان، افزایش ظرفیت تحمل و انتقادپذیری را از دیگر ویژگی‌های مهم در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: بسیاری از سؤالات و ابهامات با گفتگو قابل حل هستند.


وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم برگزاری مستمر کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: حوزویان باید با تخصص‌گرایی، وسعت بینش، نگرش پویا، تحول و استفاده از روش‌های جدید و آینده‌نگری همراه با طرح و برنامه را در دستور کار خود قرار دهد که خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد چشمگیر این موارد هستیم.


حمزه خطاب به دانشگاهیان گفت: دانشگاهیان نیز باید با احساس وظیفه در درس خواندن، سخت کوشی در آموختن، کسب اخلاص و ایثار و معنویت، هماهنگی  بیشتر با جامعه و تزکیه و تعلیم را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید باهنر کرمان به سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و خواستار اجرایی  شدن این سند شد.


به گزارش آنا، آیین گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، دانشکده کشاورزی و حوزه‌های علمیه و با حضور امام جمعه بردسیر، معاون فرماندار و جمعی از استادان حوزه و دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته